Thursday, December 15, 2016

Thea's Adventskalender - deel 3


Af en toe rommel ik een beetje door elkaar, vandaar nu eerst dag 14 en 15 xD
Gisteren kregen we een beschrijving voor het maken van drie boekjes, inclusief printjes voor de covers. Het waren boekjes over cupcakes, borduren en miniaturen. Leuk, maar niet speciaal de kerstuitstraling die ik graag voor mijn project wil (a)
De meeste tijd was ik gisteren dus kwijt met het zoeken naar geschikte (mini) kaftjes van kerstboeken ;) Uiteindelijk geslaagd met twee klassiekers, een kinderboekje (Frosty) en zelfs een kleurboek (waar ik nog potloodjes bij wil maken ^^). De boekjes hebben ook allemaal gedrukte pagina's met de verhalen/kleurplaten en daarom vond ik het wel leuk om het kinderboekje openliggend te maken.


Vandaag, dag 15, een blikje en een busje gemaakt. Blikjes en busjes is volgens mij een wat ouderwets begrip; zoonlief had dan ook meer de gedachte aan een colablikje dan een vierkant doosje LOL
Het printje heb ik dit keer wel gebruikt, voor het blikje; geknipt, gevouwen, gelijmd en met vernis behandeld.
Daarnaast dus een busje gemaakt, van een (metalen) kraal en een splitpen. Splitpennen had ik ooit eens gekocht in de kleuren wit, grijs, zilver en zwart dus daar kon ik nog genoeg kanten mee op. De kraal heb ik rood gemaakt met nagellak (a) en er daarna een minuscuul printje opgeplakt met dezelfde afbeelding als op het blikje (al is dat onmogelijk te zien).



No comments:

Post a Comment