Thursday, March 17, 2016

Welkom!


Een half jaar geleden heb ik me vol enthousiasme in de wereld van poppenhuizen en miniaturen gestort. Ik was gelijk verkocht natuurlijk, want elke creatieve hobby die ik hiervoor gehad heb, en elke techniek (om het niet te hebben over de kasten vol met materialen), kan ik in deze hobby kwijt. Bovendien was ik vijfentwintig jaar geleden al een paar jaar abonnee van het tijdschrift Poppenhuizen & Miniaturen (met de gedachte: "Later als ik tijd heb.") en maakte ik als tiener nog meubeltjes en kleding voor mijn Barbiepoppen, dus echt verwonderlijk is het niet dat ik in de wereld van miniaturen gerold ben.

Hoewel ik dus nog een echte amateur ben, lijkt het me leuk om mijn ervaringen te delen en over een poosje terug te kunnen kijken op de eventuele vooruitgang ;)

Voor ik in een volgende blog ga vertellen over het project waar ik kortgeleden aan begonnen ben, laat ik eerst nog even zien wat ik al zo'n beetje gemaakt heb.


Als eerste begon ik met de gedachte dat ik het beste alvast voor de kerst kon beginnen - het was toen oktober - zodat ik ruim op tijd was ;) Cadeautjes, kerstboomversieringen, kussentjes, een teddybeer, een open haard van karton, een vaas van klei en touw, en een geborduurd kleedje. Van de hak op de tak springend probeerde ik allerlei dingen, die ik dan ook nog leuk als een geheel trachtte te presenteren.


Mijn eerste meubelstuk was een fauteuil, gemaakt van karton en bekleed met bruin suède. Omdat ik een groot Harry Potter fan ben, probeerde ik daarna twee afdelingssjaals te breien (ze werden wel erg smal) en maakte ik een brilletje voor het 'Harry' poppetje dat er ongetwijfeld zou komen. De glaasjes zijn met blanke nagellak gemaakt.


  In de maand december deed ik mee met Thea's adventskalender,
 waarbij je 24 dagen lang elke dag een workshopbeschrijving kreeg, zodat je met de feestdagen een leuk tafereeltje gemaakt had. Superleuk leuk om te doen, erg inspirerend ook en ik ontdekte dat ik meer kon dan ik verwacht had. Het resultaat was een mooi verlicht windlicht met een kersthoekje.



Na de kerstperiode begon het verlangen naar het voorjaar te kriebelen. Het resultaat: verschillende bloembakjes voor aan de muur, inclusief vrolijk gekleurde krokussen (maar als je ze tulpen noemt, heb ik daar ook vrede mee), een grote plantenbak en een zomers jurkje voor Faith, die sinds de beurs in december samen met haar tweelingzusje Hope, bij ons woont.





No comments:

Post a Comment